Wednesday, May 20, 2009

Warkah Darinya 2

Budak pantun dan budak sastera berkawan..hehe..setiap kata penuh dengan siratan..

* Rindu, sayang, bahagia, indah, aduh bercampur baur menjadi satu..aku ingin jerit, laung ku rindu kamu..ah,seperti anak kecil yang menangis mahu digendong oleh ibunya, seperti itu juga aku telah menangis rindukan kamu..hati ini tenang, tp kadang gundah fikirkan semua..yang pasti aku bahagia, aku bersyukur, aku berterima kasih atas kurniaanNya untukku..

* Terlihat aku pada si kunang-kunang, lantas kagumku dengan kerlipan nan indah di malam-malam..terpandang aku akan sang bintang, ah mahu kugapai kubawa pulang..teringat aku akan dirimu, lantas ku ukir senyum manis bukti bahagia kubersamamu..

* Getar seluruh jiwa, aduh entah dari mana semua ini datang..hilang kata-kata..yang dari tadi ku ucap cuma..ah malu untuk jujur..puas cari hingar biar tetap tegar, namun tetap tewas..nyata dia memang mempunyai 'kuasa'..kuasa luar biasa..mencuri hatiku, jadikan aku serba xkena fikirkannya..hebat2

* Seperti hujan yang terpisah dari awan, hati ini menangis terpisah dari senyum..puas ku pujuk sang duka agar hilang dariku..agar pergi jauh tidak kembali.. tetapi dia tetap disini, temani. Enggan menjauh tinggalkan aku..dukaku, sedihku, akan ku ceritakan pada siapa semua rasa ini?akan adakah yang mahu mendengar semua cerita dukaku..simpan..diam..arghh..aku bosan. Bosan dengan semua sedih, semua rintih. aku mahu seperti dulu..tertawa riang..bebas terbang..ku rindu itu..aku..dan dukaku..

* Indah itu, selalu datang lewat..ia datang tika puas menunggu lama. Bahagia itu jarang datang sebelum duka..ia datang tika jenuh menangisi derita..yang pasti ALLAH menilai setiap usaha hamba-hambaNya..janji ALLAH itu pasti..Indah,Bahagia,pasti datang tepat pada masanya..Bukan tepat pada perkiraan kita hamba,tp tepat pada perkiraannya Pencipta..

Setiap kata-katanya hanyalah untuk kunang-kunangnya.. Terima Kasih HALWANI

No comments: