Sunday, December 28, 2008

Belaian Seorang Ibu

Salam Perantauan...

Dalam perjuangan meneruskan pengajian di bumi Anbiya', terasa rindu yang teramat sangat pada emak dan seluruh keluarga.. Tempat kita menumpang kasih yang tidak boleh digambarkan dengan kata-kata tidak dapat kita rasai seharian seperti dahulu.. Hanya doa dan ingatan pengikat kasih antara Anak dan Ibu.. Kadang-kadang sebak rasa di hati apabila teringatkan ayah dan emak mencari rezeki untuk anak-anaknya yang ingin meneruskan cita-cita.. Hujan dan panas terpaksa diredahinya walaupun badan keletihan dengan kerja yang tidak pernah kenal erti berhenti..

Dari ingatan itulah aku dapat kuatkan semangat untuk terus berjuang di bumi kinanah yang penuh cabaran dan rintangan.. Di sini segalanya adalah bergantung kepada diri sendiri sepenuhnya,tiada orang yang akan menegur kita melainkan kita mengubah diri kita sendiri, perlu ada kesedaran sendiri..

Semoga semangat aku dapat diteruskan sehingga aku dapat menghabiskan pengajian ku disini... Kita akan terasa berharga pada benda yang telah hilang di depan mata,padahal di depan mata kita tidak pernah menghargainya...

Ampunkan dosa abang pada emak.. Sayang emak n semua...

No comments: